Rotareista on moneksi

Palvelu itsekkyyden edelle

Rotary toimii palvelun kautta - samoin jokainen rotari.

Emme kuitenkaan unohda toiminnassamme iloisen yhdessäolon, mielenkiintoisten luentojen, retkien ja eri ammattialoihin tutustumisen merkitystä..

Paikalliset palveluprojektit

Juvan Rotaryklubin toiminta keskittyy tällä hetkellä omaishoitajien ja paikallisten nuorten tukemiseen. Opiskelijoita olemme muistaneet stipendeillä.

Paikallisten projektien lisäksi osallistumme Suomen Rotaryn / Rotary Internationaalin kautta rotarien yhteisiin avustusprojekteihin.

Nuorisovaihto

Rotary järjestön monipuolisen toiminnan näkyvimpiä muotoja on nuorisovaihto.

Rotaryn nuorisovaihto on turvallinen tapa lähettää nuori johonkin eurooppalaiseen tai kaukaisempaan maahan. Nuorisovaihto on joko vuosivaihtoa, kesävaihtoa tai leirivaihtoa.

Suomen nuorisovaihto-organisaation kautta pääsee vuosittain vaihtoon noin 600 suomalaista tai ulkolaista nuorta. Tutustu tarkemmin nuorisovaihtoon tästä linkistä.

Toimintakaudeksi 2019 - 2020 Juvan klubin nuorisovaihtoon tuli Japanista Yomi Nakimura (15-v).

Yomin nuorisovaihto keskeytyi 20.3.20 koronaviruksen johdosta. Japanilaiset nuoret kutsuttiin palaamaan kotiin.

Juvan Rotaryklubilla oli  yhdessä Rantasalmen Rotaryklubin kanssa nuorisovaihdossa Hannah Clancy (16-v) Australiasta toimintakaudella 2018 - 2019.

Rotarien humanitaariset projektit ja polion hävittäminen

Rotarit ovat mukana useissa humanitäärisissä projekteissa.

Yksi tärkeimmistä on rokotuskampanja, jolla polio pyritään hävittämään pysyvästi maapallolta. Tutustu tarkemmin projekteihin tästä linkistä.

Suomen Rotaryn Lääkäripankki

Lääkäripankin tarkoituksena on toimittaa lääketieteellistä apua kehitysmaihin. Lisätietoja tästä linkistä.